SKRIVET: 2011-01-31, kl 01:19:25 | PUBLICERAT I: Allmänt

A million pieces

Min blogg klyddar lite med kommentarerna, dom blir lite försenade på något vis. Så för allas information har jag just fått veta att dedär med stjärntecknena (hehe) de gällde tydligen bara alla som är födda fr om 2009 =P Haha My bad, så jag är återigen tvilling! Nöjd ändå.

Kommentar från SOFIA

Hej, hur går det för dig med make-up kursen. Fick du jobb direkt efer och hur har du det med jobb inom makeup just nu? Är det lönt att ta kursen eller ? HOPPAS verkligen på ett svar... Jag kikar in här lite senare så svara i detta mejlet ellet gör ett litet inlägg om sminkkursen; hur den är som helhet & jobbtillfällen efteråt (kort & gott)

Svar:  Min kurs var slut i början av april. Under kursen fick vi många tillfälle att närvara och praktisera, vilket jag gjorde, i de olika butikerna i Malmö (var jag gjorde min kurs). På så vis lär man ju samtidigt känna de olika butiksansvariga och kanske ge dom ett gott intryck av sig själv. Efter ha lämnat mitt CV och varit på intervju så fick jag jobb i juni. Det finns ju inget garanterat jobb, man kan ju alltid frilansa som egenföretagare men det är lite svårt att få in en fot och hitta jobb. Säger jag av egen erfarenhet. Jag är jätteglad att jag gick kursen, har lärt mig så otroligt mycket på så lite tid. Ger mina kompisar tips och knep hela tiden som de använder sig av dagligen! Är du intresserad och vill lära dig så är det inget svårt val om du ska gå utbildningen eller inte. Det finns ju dessutom så man kan utbilda sig vidare. Själv ska jag eventuellt upp till Stockholm på en veckokurs i slutet av februari! Två av mina kompisar som jag lärde känna under kursen och fortfarande har kontakt med jobba även för Make up store nu. Vill man så kan man, I guess =)




Syns lite vilka färger jag gillar sminka mig i? Har typ en miljon-triljon make up bilder... hur har jag orkat?!

God natt =D

Puss och Kärlek



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: