SKRIVET: 2010-11-08, kl 10:28:22 | PUBLICERAT I: Allmänt

Two birds on a wire

Tankte gora er lite svartsjuka med att beratta att jag bara legat i tva sacko sack pa soldacket och softat hela dagen i den stekande solen. Riktigt skont tills.... jag ligger dar med ipoden i oronen, varm som fasen och ska vanda mig. Nar jag oppnar ogonen star dar 3 st thailandare i kostym och glor =/ uhm? Nar jag lite genant borjar ta handduken for mig, slanger den ena Thaien upp handerna for ogonen och borjar trippa darifran och sa foljer de andra tva efter honom. Vad beyder de liksom? Stod dom och glodde pa mig, nar jag la dar svettig som en strandad knubbsal, eller hade de ett arende att gora pa soldacket i 35 graders varme?! 10 minuter senare orkade jag inte ligga kvar med ena ogat oppet hela tiden.


Igar och iforrgar var vi i Bangkok city hela dagarna och shoppade. Var pa ett av Bangkoks mest besokta kopcenter, MBK, men de var inget for mig. Sa efter att ha lunkat runt bland gatorna brevid kopcentrer sa hittar vi sma egen-design butiker i narheten av FA = Bangkok fashion and art school. Riktigt kul, dar hittade jag massor. Borjar seriost bli lite orolig ifall min vaska kommer att vaga for mycket. Men nu blir det nog inte sa hemskt mycke mer shopping, maste ju ha pengar tills jag kommer hem igen. Maste ju dessutom ha cash till arets 4:de resa, Irland.


Har fastnat for Regina Spektor helt! Hennes musik ar sa speciell och unik. Lite kul att lyssna pa. =) Nu ska jag kila ivag och ata.

Puss och Karlek



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: