SKRIVET: 2010-02-18, kl 14:13:51 | PUBLICERAT I: Allmänt

It´s straight from the heart

Fick en fråga på kommentarer av en anonym läsare:
hej! såg för några dagar sen att du skrev om ansiktsrengöring & så.. tänkte bara fråga.. vad exakt ska man använda när man tvättar av sig sminket? du prata något om någon ansiktsgel, rengöring, och lotion...kan du inte berätta hur man gör steg för steg och precis vad för produkter du använder och om det verkligen är bra? :) kram

Svar: Jag kan ju inte säg att Detta ska du använda, kan däremot rekomendera de jag använder, för jag tycker om dessa produkterna. Jag tvättar alltid bort mitt smink (både på ögonen och hela ansiktet) med Apotekets egna rengöring från Aco (45:-), den svider inte i ögonen och blir inte helt oljig på huden. Sen använder jag Make up stores intensiv foam remover(175:-). Det är en skum rengöring som du tvättar bort eventuella sminkrester och annat "skit" från ansiktet. Den tar du med en pad och sveper över ansiktet noga. Sen efter de så använder jag Make up stores ansiktsvatten(235:-). Det är jätteviktigt med ansiktsvatten eftersom de återställer huden PH-värde, så när du tvättat anisktet med vanligt vatten så är det ju inte samma PH-värde som din hys. Då tar inte hyn upp fukten som du sedan lägger på när du tar lotion. Så alltid ta en pad med anisktsvatten och torka över ansiktet. Till sist återfukta! Jätteviktigt, gärna en fetare lotion under natten och en lättare under dagen. Jag använder Natuvive Aqua Minerals (225:-) från apoteket, både morgon och kväll. Så Ta bort smink, Rengör, Ansiktsvatten och Återfukta!Både morgon och kväll, tack! =D Priserna är ungefär, givetvis finns det billigare märken som säkerligen är minst lika bra, men jag är nöjd med de jag använder och jag anser att har man en bra och ren grund så är det lättare att göra en snygg sminkning sen.

 
- Bäst! (intensiv foam remover)

Gå in på http://makeupstore.se för att läsa mer om produkterna jag använder därifrån.

Idag har Cissi suttit modell för mig, hon fick en brudsminkning och håruppsättning =) Bilder på de får ni lite senare.

Nu ska jag minsann sova lite, ni ska få höra om gårkvällen och bilder därifrån lite senare de med!

Puss och Kärlek



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: