SKRIVET: 2010-02-08, kl 23:32:45 | PUBLICERAT I: Allmänt

I love you, is that okej?

Har just tvättat mina sminkborstar. Ni som vill vara noga med att inte sätta massa äckliga bakterier från era sminkborstar i era ansikte varje dag, tvätta era penslar och borstar så ofta som möjligt med YES diskmedel och vatten. Låt sedan torka innan ni använder dem igen. Enkelt och mest effektiva sättet du kan göra de på!

Dagens ämne i skolan var "Det glada 20-talet". Vi fick göra bleka sminkningar med sotade ögon, ledsna bryn och små läppar på varandra. Ganska kul men också ganska svårt. Glömde givetvis ta med mina kamera hem så ni får se bilderna imorgon.

Har jobbat, rätt så lugn dag... trots allt måndag ju! Är ledig imorgon, dock inte från skolan =P Tänkte kanske införskaffa mig en Iphone, om det är lönt. Har ju ett abonnemang redan och en relativt ny telefon... men om jag inte förlorar allt för mycke på de så vill jag faktiskt ha en Iphone. Då kan jag ju blogga lite mitt på dagen också, så de är ju plus i kanten för er med! =D


Mina två absoluta favoriter; Eye primer - hjälper till att fästa ögonskuggan, ger den en mer intensiv färg och så får man inte en så "dammig" look. Cover all mix - concealer i tre olika färger för hudens alla skavanker.

 

Cover all mix - den gul/grön aktiga färgen blandar man med den beiga och täcker röda partier såsom finnar och blemmor. Den rosa aktiga färgen blandar man med den beiga och täcker de mörka ringarna under ögonen, även på ögonlocken. Lite tips för er som vill ha en jämnare bas =D

Dags för Mosho att lägga sig, får se vad morgondagen för med sig för spännande saker i skolan ;)
God natt!

Puss och Kärlek


mli

riktigt fin blogg hörru :D fortsätt så!



PUBLICERAT: 2010-02-09, 11:55:59 | URL: http://mlisOrd.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: