SKRIVET: 2009-09-08, kl 14:40:52 | PUBLICERAT I: Allmänt

Say hello

Precis varit och handlat, nu blir de makaroner med bolognese - smaskens. Ja, idag är man ledig. Ska ta de så sjukt lugnt och bara "chilla" hela dagen. Får försöka hinna med att rita lite, de var ett tag sedan jag gjorde de.



Min mammas sambo Miguel åkte till Bolivia igår för att hälsa på sin släkt, hans pappa dog i fredags så de var väl mest därför. Räknade ut att de tar honom över 24 timmar att komma hem till sin släkt. Först flyg från Kastrup - Heathrow. Sedan Heathrow - Miami, Miami - La Paz och sedan från La Paz flygplats med antingen flyg till Cochabamba tar en timme eller med buss, tar 10 timmar. Jag som var trött efter en flygtur till Rhodos, klara ju inte ens av att sitta så mycke för då får jag jätte ont i ryggen (har problem med ryggen sen tidigare, så). Ännu mindre hade jag klarat av att bo så långt ifrån min familj.



Sitter och tittar på tv, ett program av ABC - Extreme home makeover. Denna gången handlar de om en familj vars hem brann ner. De får ett helt nytt hem på en vecka. Men vad f*n gör man om hela ens hem brinner ner?
Man har ju absolut inget kvar, ännu mindre om det är någon familjemedlem som befann sig i huset men inte lyckats ta sig ut.... vet inte vad jag hade gjort, måste vara så frustrerande. Oavsett om man kan köpa allt nytt så alla minne, foto och små minnessaker som man samlat på sig under livet.



Ska se klart på programmet sedan hjälpa Johan städa lite och efter de ska jag hem! =)




Puss och Kärlek



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: