SKRIVET: 2009-05-05, kl 14:12:25 | PUBLICERAT I: Allmänt

And nothing but it!



Ett aningen irriterat inlägg men det är ju inte så konstigt!

Tror folk seriöst att bara för man är blond och använder smink att man är allmänt dum?
Fick en fråga häromdagen om jag tyckte jag själv är smart. Jag är väl inget geni men jag är inte heller dum. Stör mig på att folk säger att man kan inte både vara smart och se bra ut, sen säger de: Jag tycker du ser bra ut. Jo men tack då betyder det att du inte tror jag är smart eller vettig överhuvudtaget?

Intelligensen sitter ju dock inte i hårfärgen eller på utsidan kroppen alls, fattar inte folk de? Killar säger att de vill ha en vettig men snygg tjej, fast det finns ju inte! Kanske inte tänkt på att en tjej som är vettig och snygg inte är intresserad av just dig eftersom du måste vara en idiot för att ens tänka så? Sen så handlar det väl faktiskt inte heller om hur pass vettig en människa är igentligen? Utan hur man är gentemot varandra och hur denna person är mot dig? Är inte det bättre att hon visar dig all sin kärlek än att hon har ett nobelpris på hyllan där hemma? Att hon är lojal och absolut allt du söker hos någon. Okey det är väl rätt avtändande med en tjej som visar sig vara rå pantad eller att hon e så dum att hon spelar korkad för att få uppmärksamhet, men det finns ju faktiskt precis lika många killar som gör precis samma sak. Har man kommit till känslor och så är det ju lätt att man beter sig som en idiot för det är ju vad känslor gör med en! Men det är ju en annan sak, för att få känslor för någon så måste man ju först lära känna dem.

Jag är själv någon som är blond, utseendefixerad och ytlig, varför kan inte jag bli sedd som smart bara för de? Min kompisar och folk som känner mig vet ju att jag är en läsnisse och gillar att gå i skolan och lära mig saker. Är kanske inget stud men jag är inte långt ifrån heller. (kanske lät lite ego) Men men. Folk kan fråga mig vad jag har för betyg och sedan bli chockade och säga : du ser inte ut som någon som tar skolan på allvar. va fan är de? =S

Slutsatsen: Bryr du dig om ditt utseende så är du pantad, eller?

Tankeställare guys! Döm inte boken efter omslaget, som sagt!



Dumma blondiner?

Puss och Kärlek


Ed

Ytlig? 4real? o_O



PUBLICERAT: 2009-05-05, 16:07:16 | URL: http://www.fuckoffsverige.se
Pårr

Låter bara som om du umgås med lite för små killar =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: