SKRIVET: 2009-06-07, kl 22:54:14 | PUBLICERAT I: Allmänt

Have'nt u heard?

- We sold out all over the world.

Hmm, ja okey vad väntar för framtiden. Ser ut som en himlans massa jobb på Chili. Blev tillfrågad av Manne om jag ville ta över hans timmar på Chili eftersom han vill återgå till sitt gamla jobb i Danmark.  Självklart tackade jag ja. Innebär nog en himlans massa ansvar eftersom han och Alex delar ansvaret som köksmästare och Alex är lite av en slarvpelle ;D Men det är nog inget SuperMalin inte kan hantera. Men framtiden då. Har ju sagt att jag inte kommer vilja jobba i kök i framtiden, vill ju jobba med mode/kläder/design och så vidare. Men hur lätt är det att komma in i den branshen om man inte har kontakterna?
Stylist eller designer är något jag alltid drömt om. Har ritat upp olika kläder på tjejer så pass länge att jag vet inte ens hur gammal jag var när jag började. Jag kan väl erkänna att jag tycker jag har många bra idéer, men vart går man med dem?

Vi får väl se, får jobba ett tag på Chili och lite så sedan spara ihop till en utbildning när jag väl bestämt mig vad jag vill syssla med resten av mitt liv.

Men varför skulle inte jag kunna lyckas som designer eller stylist. Jag kan faktiskt rita, är kreativ och blir mer än ofta tillfrågad av tex min syster om jag inte kan sätta ihop olika looks för dagen. Får ofta följa med som smakråd när folk behöver klädes tips vid shoppingturer. Visst kan jag vara någons åsikt! Får ofta komplimanger för min goda smak. Men so what, vart kommer man med de? Ska man behöva åka någonstans för att bli sedd eller göra sig hörd? Sjukt förvirad och har ingen aning alls om vad jag vill syssla med. Kanske slutar som en prydd liten tant på kontor i tight pennkjol och vinröttläppstift. Who knows. I wanna be something at least!





Vi får la se vad framtiden håller. Vad vill du bli och är du nöjd med ditt jobb?
Puss och Kärlek



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: