SKRIVET: 2009-08-18, kl 17:10:08 | PUBLICERAT I: Allmänt

words out

Vaknade imorse, staplar ut för att gå på toa.... kommer ut i hallen och gäspar. När jag öppnar ögonen igen så står pappa där pigg som en mört och kläcker ur sig : Ska vi åka till skogen och plocka svamp? =D
Öhh? Svamp... ue =/ okey om en stund, ska bara duscha.


Jopp, tro de eller ej men efter duschen står han där. Är du klar nu? Stressa en som fan, tror inte svamparna hinner iväg springa iväg innan vi kommer liksom. Ja, men vi åker. Jag fick övningsköra, min andra gång! Gick ganska bra hela vägen till pappa plötsligt skriker : SVÄNG HÄR!
Vaffan!!! Panik, en bil bakom mig, växla ner från fyra! öhm, va!?! Så fick köra in till kanten, den andra bilen kör om mig och så skulle jag backa tillbaka.... längst kanten =S backa halvt ner i diket och pappa vrålar till mig att försöka att inte göra de. Haha mina tårar bara flödar, panik och skit frustrerad vet jag inte hur fan jag ska ta mig till. Lyckas ialla fall köra rätt och parkera bra. Skitförbannad flyger jag ut ur bilen och torkar mina paniktårar. Pappa ställer sig blixt stilla och bara tittar. Ögonen stora som han sett en hel pool av godis. -: Titta en älg! säger han till slut, men jag såg ingen dock.
Öhh, för fan?! En älg? Hahah lite optimistiskt va? Va ska man tro, jag är arg här för helvete!
Han ber  om ursäkt att han skällde på mig och skyllde på att det är hans nerver, han är för gammal för sånt här =S




SVAMPKUNSKAP!:

Vi plockade Brunsopp och Karl- Johan svamp. Tydligen är Brunsopp svamparnas Créme de la créme. Den är brun ovanpå och gul under till. trycker man lite på de gula så blir det blått. Såhär ser den ut.



Den har en broder svamp som heter Gallsopp, oätlig. Smakar skit med andra ord,så ät helst inte den. Den ser nästan likadan ut men är rosa- brun undertill och ser ådrig ut på stjälken.



Så ska snart äta, pappa har gjort en sås av brunsopp som han lovar smakar "såååå gott" Så upp till bevis.



Puss och Kärlek



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: