SKRIVET: 2009-04-12, kl 18:45:39 | PUBLICERAT I: Allmänt

Who am I?

Håller på att laga middag! =) fruktansvärt vad jag blivit engagerad och hjälper till mycke nuförtiden! Idag blir de ugnsbakad fläskfile med skysås och nypotatis. Även en del vårprimörer.... Hahahahaha! Och, okey idag fuskade jag inte med såsen. Jag gjorde en egen, FRÅN GRUNDEN! Recept? okidoki! =)

Fräs lök, palsternacka och morot i margarin i, när de fräst en stund fyll då på med vatten, nästan ända upp till  toppen. Låt detta sedan reduceras (koka ner) till en tredjedel. Smaksätt sedan med vad du själv vill, jag använde rosmarin och citronpeppar. Tog även lite soya för färgens skull. Salt och peppar använder man alltid så tyckte inte jag behövde skriva de. För att få såsen lite tjockare så använde jag maizena. tadaa, skit god! Tänkte smaksätta med skyn från fläskfilen sen när den är färdig.

Var nyss med Stänkan och solade i Staffanstorp, skönt var de! Höll på att köra på en anka på vägen, tror de va längesedan jag skrattade så mycke, fyfan vad hon skrek! Känner mig inte direkt brunare men de kommer ;)

Fick höra igår att de var en bilkrock utanför Klågerup igår. Hade en sån skum känsla om att de skulle vara någon man visste. Fick idag höra att det var en liten kille som går i min lillebrors dagis klass och hans bror och pappa som dog i krocken... 4 år gammal. Vad ska man säga? Tycker det är så sjukt tragiskt. Hör min mamma sitta inne och förklara för Oliver att när han kommer tillbaka till dagis på tisdag så kommer hans kompis inte vara där, för han finns inte längre. Han förstår ju inte de men han måste ju ändå veta. Oliver svarar bara, men jag vill ändå inte leka med honom nu. Hur får man en 4 år gammal pojke att förstå att hans kompis har gått bort? Sånt är så himla svårt, stackars barn hela livet framför sig. Stackars familjen som nu inte längre är hel, bara mamman helt ensam kvar... komma hem till ett tomt hus varje dag... fy fan. Ska på minnestunden ikväll och lägga blommor i Hyby kyrka.

Ska klippa Kevin och Sebbe imorgon. Fick ett trevligt samtal av Sebbe innan, han är ju tillsammans med Emmy och jag hade tidigare ring för gratulera henne eftersom att hon fyller år. Inte för att jag tänkte på att det var en killröst som svarade utan jag började sjunga vi gratulerar direkt.... När jag var klar efter typ så en minut  frågar rösten ursäkta vem e de? Jag bara: emmy? hahah neej de var de inte! La ju på fort som attan!

Dags att fortsätta med maten, Blir nog hemma kväll idag... eller jah, de ser så ut ialla fall.

Ps. inga djur skadades under insamlingen av material till detta inlägget.


puss och kärlek



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: