SKRIVET: 2008-09-22, kl 18:04:40 | PUBLICERAT I: Allmänt

En dag som alla andra.

Idag har jag bara varit i skolan, man hinner inte mycket mera om man slutar klockan 16.00. Men visst är det skönt att bara komma hem och göra inget!

Jag har fortfarande inte ens kollat på religions papperna, det kommer nog inte gå bra det provet. I skolan snackade vi om att hyra flak inför studenten. Ett flak för 40 personer kostar nästan 20.000kr!!!!! Sinnesjukt.

Jag smakade en ny kaka igår som mamma hade bakat, hon hade fått receptet från en väninna och det var jättegott. 



Deg:
150 gram smält smör
1dl strösocker
3dl vetemjöl
1tsk bakpulver

Blanda ihop och tryck ut i en pajform, ska ej förgräddas.

Fyllning:
2dl creme fraiche
1 ägg
2tsk vaaniljsocker
½dl strösocker

Allt blandas och hälles i pajdegen i formen. Strö eller lägg på valfri frukt eller bär på fyllningen (vi använde hallon och blåbär)

Grädda i ugnen i 20-25 minuter på 200 grader. Fyllningen är fortfarande lös med detsamma efter gräddningen men stelnar när pajen kallnar. Servera pajen kall.

Jääte god, Lycka till!

För tillfället så passar jag min lillebror, Oliver, som ligger och sover på soffan =) Han snarkar som en liten gris!



Vilken sötnos va?

Nu får får räcka för idag! Puss sålänge!


mary

sv: på vilket sätt är linds förvirrad?



PUBLICERAT: 2008-09-22, 22:19:30 | URL: http://marymarys.blogg.se/
Emmy Westerdahl

Vi betalade ca 400kr var tror jag för vårt flak. Håller med! helt galet dyrt! Men jag lovar dig! Det var en av de absoluta sakerna vi gjorde under dagen. Bättre än att stå på scenen till och med! Så hyr det ändå!

Pajen låter kanon god. Blev bara lite förvirrad med bilden! jag försökte pussla ihop texten med bilden men jag insåg sedan att du inte hade menat det så. haha. men bilden ser god ut också, har du recept till det också?

Puss min humla!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: