SKRIVET: 2008-11-18, kl 17:06:41 | PUBLICERAT I: Allmänt

Att finnas <3

Får höra  saker hela tiden, saker som händer fel personer. Sånt som inte borde få ske. Sånt som gör andra så ledsna. De andra kan vara våra vänner, familjer eller bara nån i din närhet. Att finnas där som stöd och visa att man vet att de mår dåligt tror jag nog är det finaste man kan göra. Man behöver inte fråga hur saker står till utan bara visa att man vet och att man vill vara en hjälpande hand...
Vänner är det finaste och viktigaste vi har här i världen och en av få saker som man inte kan få för många utav. En riktigt vän märker om det är något som inte stämmer. Vi alla hanterar olika situationer på olika sätt, våra egna sätt. Det är bara att respektera och hjälpa dem bearbeta sina känslor på den vägen de väljer att göra de på. Det finns saker som är värre än andra, man blir dumpad, man blir sviken, en vän går bort. Allt kan vara jobbigt, det behöver inte vara en sån stor sak. Det kan handla om ett prov som gått dåligt. Jag vet själv hur saker är. Jag är en sådan som samlar på mig alla känslor, det är det nog många som är. Jag vet att man behöver folk, ja sina vänner, då. Även om man vet att man bara fortsätter samla på sig så är det vännerna som är där när allt brister och man behöver dem som mest. Det är viktigt att veta att det får lov att brista ibland och man får lov att bli så otröstligt ledsen, jag tror det är det som bygger upp en igen och gör en starkare till nästa gång. När jag gjorde slut med Robin efter 3½ år så mådde jag inte speciellt bra, vet inte om jag visade det på något speciellt sätt. Även om det var jag som ville det så saknar man ju ändå varandra och det tar på en. Man måste vänja sig vid en ny verklighet och hitta sitt egna Jag, det man är utan Honom. Det har jag hittat nu. Men då var saker jobbiga kan jag lova, det är det ibland nu också. Jag hade känslor jag inte trodde jag skulle få. Jag samlade på mig alla dessa känslor.  Min pappa gifte sig, mot min och mina syskons vilja, med världens häxa som inte vill att vi ska träffa vår pappa. Allt med Robin. Skolan var jobbig och jag kunde inte koncentrera mig på något. Sen var det alla små saker runt omkring. Man bråka med mamma, Min lilla mus Mohammed dog, man har allmänt dåliga dagar. Jag vet nu mer än någonsin hur viktiga ens vänner är, det var mina vänner som stöttade mig. I skolan, på fritiden, på jobb, på träningen... Jag vet inte om jag kan säga det tillräckligt ofta men jag är så tacksam att ha Dem! De får mig att vilja lyckas, att vilja bli något och att känna att jag KAN bli något. Utan dem är man inte mycket till person. Jag är så glad att jag har så många och att de är så olika på sina egna små sätt. Jag är så stolt över att ha mina vänner. Ni är min värld <3 och det gäller er alla.




Detta inlägget är insiprerat av min starka vän Madde, hon är en stjärna. <3


Paula

gud detta inlägget gjorde så att jag blev alldeles tårögd. så fint skrivit målle <3


Dyken

ett väldigt starkt inlägg malin! håller fullkomligt med! utan ens vänner finns man inte! ha det kanon bra! så ses vi i hallen! Dyken aka "Sunshine" ler


Dyken


u know who

glömde skriva att du borde klippa dig så som du hade i somras passar du mycket bättre i målle


Anonym

håller med, klipp dig så som du hade på nyår (nu sist) kort kort. Du ser yngre ut med mellanlånmgt hår som du har nu



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: